Květinářství – umění a business. Umění květinářství zahrnuje rozličné dovednosti. Jvětinář musí umět podle svého vkusu a designérských postupů vybrat druhy květin tak, aby spolu dobře vypadaly, musí umět květiny ošetřovat, nařezat a naaranžovat, tak aby květiny vypadaly svěže a vydržely v květinové vazbě co nejdéle. Dobrý květinář musí umět své květiny samozřejmě také umět prodávat. Dobře se prodávají už hotové pugety (z francouzského svlova bouquet, tedy svazek květin), protože naaranžovaná květina dá pocítit obdarovanému člověku pocit výjmečnosti.
Květiny se v květinářstvích prodávaly obvykle podle ročních období, ale toto už dnes příliš neplatí. Růže, tulipány, orchidee a lilie, stejně jako další květiny seženeme v každém období. Specialisté na pěstování květin jsou především v Holandsku, kde pěstují nejen tulipány, ale v obrovských sklenících najdeme dokonalé exempláře snad všech druhů květin. Největší velkobchod s květinami je zřejmě v holandském Aalsmeeru. Další květinová centra jsou Miami, Dubai, Toronto, San Francisco, Tokyo.
V kVětinářství dnes nekoupíme jen květiny – květinářství nabízejí vedle květin též dárkové koše, ovoce, čokolády, květináče, substráty a další doplňky pro pěstování květin. Pokud bychom se měli bavit o obchodu – květinářství je do značné míry sezóní byznys – nejvíce se květiny prodávají během svátků jako Vánoce, sv. Valentýn, Den matek, Dušičky, Velikonoce, atd. Vedle toho se květiny nakupují k různým výročím jako například narozeniny, výročí svatby, jmeniny nebo prostě jako výraz díků či dekorace domu nebo bytu. V každém případě je květina člověka vždycky potěší a lze říct, že květina je dárek vhodný pro každou příležitost.
Květiny samozřejmě také nesmí chybět jako ozdoba během různých slavnostních příležitostí – na svatebním stole nebo v kostele, během recepcí, ve vchodové hale, atd.
Některé národy jsou známé svým specifickým stylem aranžování květin. V Japonsku je to Ikebana – minimalistický styl vyznávající jednoduchost linie a formy při aranžování květin.
Květiny jsou v květinářstvích obvykle uchovávané ve velkých ledničkách nebo chladicích místostech, kde rostliny vydrží nejdéle čerstvé. Květiny se však dnes prodávají nejen v květinářstvích, ale i v supermarketech, na čerpacích stanicích, v automatech na frekventovaných místech a samozřejmě přes internet. Samozřejmě při nákupu květin v supermarketu nebo na čerpací stanici nemůžeme počitat s velikou kvalitou kytice ani čerstvostí květin. Výhoda online květinářství, online nakupování květin přes internet, je hlavně kvalita a čerstvost květin, rychlost, pohodlí a fakt, že takový dárek je považován jako něco velmi luxusního. Procento květin koupených přes internet stále roste a nejbližších letech se stane hlavním způsobem nákupu květin.